خرید پنل اس ام اس

خرید پنل اس ام اس

خرید پنل اس ام اس - خرید پنل SMS - ارسال پیامک انبوه
خرید پنل اس ام اس

خرید پنل اس ام اس

خرید پنل اس ام اس - خرید پنل SMS - ارسال پیامک انبوه

تدبیر پیامکیِ هندی ها برای حفظ فیل‌ها

به تازگی در هند سیستمی راه‌اندازی شده که موقعیت مکانی فیل‌ها را با استفاده از پیام کوتاه اعلام و مردم محلی را از احتمال مواجهه با این علفخواران بزرگ‌جثه مطلع می‌کند.
روستائیانی که در این سامانه پیام کوتاه ثبت‌نام کرده‌اند هر روز ساعت چهار بعدازظهر پیام کوتاهی مبنی بر اطلاعات مکانی فیل‌ها در جنگل‌ توسط پنل اس ام اس دریافت می‌کنند تا بدین ترتیب احتمال برخورد بین فیل‌ها و انسان‌ها و خطرات متعاقب آن برای هر دو طرف به حداقل برسد. این برنامه به عنوان بخشی از برنامه‌های هوشمندانه سازمان حفاظت از طبیعت و به منظور مراقبت از انسان‌ها و فیل‌ها اجرا می‌شود.
  
فیل‌های بومی هند با نام علمی «Elephas maximus indicus» در گذشته به طور آزادانه در جنگل‌های همیشه سبز «فلات والپارای» در «گات باختری» از این سو به آن سو می‌رمیدند. این منطقه جزو یکی از غنی‌ترین مناطق جهان به لحاظ تنوع‌ زیستی است اما این فیل‌ها امروزه به دلیل افزایش کشاورزی تجاری و سکونت انسانی در جابه‌جایی فصلی و روزانه خود به موانع متعددی برخورده و دیگر قادر نیستند از مسیرهای همیشگی خود تردد کنند. جنگل‌های این فلات به طور وسیع زیر کشت چای،‌ قهوه و اوکالیپتوس رفته‌اند. اگرچه این گیاهان به منطقه وجهه سبز و درخشانی داده‌اند اما در عین حال باب میل فیل‌ها نیستند. در نتیجه این جنگل با وجود سبزی فراوان برای آنها حکم بیابان را دارد.

مسئولان محیط زیستی هند امیدوارند که با راه‌اندازی سیستم هشداردهنده فوق برخورد میان انسان و فیل‌ها در این کشور به حداقل برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد